14 kwietnia 2017

CZY WARTO PROWADZIĆ BLOGA?

Stereotypowym blogerkom przypisuje się etykietę tępych laleczek lecących na kasę i darmowe ciuszki. I owszem, w naszej pięknej, polskiej blogosferze można takowe przypadki znaleźć. Puste obserwacje, miliony maili do azjatyckich firm, żebranie o kliknięcia - oto atrybuty wirtualnych działaczy tego pokroju. 
Żeby nie było - nie mam nic przeciwko współpracom blogowym, jeżeli strona jest prowadzona z pasją, a współpraca, to tylko miły dodatek lub wynagrodzenie za dobrze wykonaną robotę. Wtedy jest okej, ale jeżeli zdobycie kilku darmowych, chińskich szmat staje się głównym celem działalności, to nie wiem, jak płytką osobą trzeba być, żeby czerpać z tego jakąkolwiek satysfakcje. Powiem szczerze: nie toleruję czegoś takiego, ba, wręcz gardzę. 
Według mnie blogosfera, to miejsce, jak już wcześniej wspominałam, dla ludzi z pasją, mających coś ciekawego do przekazania czy po prostu lubiących eksperymentować z nowymi rzeczami. W każdym bądź razie, nie dla tych, którzy mają świadomy zamiar czerpania samych korzyści materialnych. 
Za każdym razem, kiedy mam okazję wpaść na taką stronę, zastanawiam się, czy autorowi przeszła kiedyś przez głowę myśl, czy warto robić z siebie błazna i prowadzić bloga dla tych paru nędznych szmat?

W takim razie - jak nie dla ubrań, to po co zakładać bloga? Z jakiej racji mam tracić kilka godzin z mojego cennego życia na prowadzenie jakiejś głupiej strony internetowej? Czy w ogóle blogowanie może nieść za sobą jakiekolwiek korzyści? 
Odpowiedź jest prosta i jednoznaczna: oczywiście, że tak!
Zgodzę się z tym, że jeśli chcesz stworzyć coś dobrego, coś, co będzie miało ręce i nogi, to trzeba poświęcić na to trochę czasu. I nie mówię tutaj o kilku minutach, czy pół godzinie. Samo zrobienie zdjęć plus opcjonalna ich obróbka trochę zajmuje. Nie licząc już napisania dobrego tekstu, promocji notki czy szaty graficznej bloga. To wbrew pozorom bardzo czasochłonne zajęcie, lecz owocne. W przyszłości może wykiełkować coś wielkiego i jeżeli się starasz, to prędzej, czy później zostanie to docenione przez innych. Tak jest ze wszystkim. 
 Poza tym, dzięki wytrwałemu blogowaniu zdobywa się wiele ciekawych umiejętności, czy nowych doświadczeń. Chociażby, to, że uczysz się jak stawiać głupie przecinki i odpowiednio dobierać wyrazy, jednocześnie poszerzając swoje słownictwo. Doskonalisz się w pisaniu.
Przez założenie bloga, zaszczepiłam w sobie miłość do fotografii. Znalazłam pasje, która daje mi spełnienie i mnóstwo radości. Poszerzasz swoje horyzonty.
Za pośrednictwem własnego wirtualnego zakątka nauczyłam się wyrażać swoje zdanie, a co ważniejsze - siebie. Jestem bardziej pewna tego, co robię i dokąd dążę. Rozwijasz się.

Ogólnikowo, wspomniałam o niewielu zaletach płynących z blogowania, a jak łatwo się domyślić - jest ich znacznie więcej, dlatego na sam koniec zostawię pytanie: a jaką wartość ma dla Ciebie?

25 komentarzy:

  1. Bardzo dosadnie się wypowiedziałaś na temat laleczek zabijających się o ubrania. Piąteczka, aczkolwiek myślę, że na kimś kto to robi nie wywrze to wrażenia - po prostu tym osobom nie zależy na niczym innym niż te ciuchy.

    Ja bloga założyłam, ponieważ był naturalną kontynuacją mojej strony na Fecebooku. Mogę tam tylko wrzucać jakieś zajawki, ale nie da się tam rozpisać, bo długiego posta na fejsie mało kto czyta. Co innego bloga. Chociaż w tej chwili bardziej skłaniam się ku filmikom na YouTube jako formie wypowiedzi, ale jeszcze nie wiem czy to wyjdzie.

    http://nevermind-factory.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Pisanie bloga i robienie zdjęć jest dla spełnianiem marzeń :)
    http://sparklyandclassy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny post, ja piszę bloga głównie dla przyjemności :D

    mary-jozwiak.blogspot.com - mój blog klik

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja bloga piszę w szczególnosci dla przyjemnosci, ale tez już mam z niego kilka korzysci. bardzo poprawilam swoj jpolski, z samych 3 przeszlam przez te 3 lata na 6. Owszem na ubraniach tez troche korzystam, ale to taka mila nagroda dla mnie i pomoc przy kolejnych wpisach, np jako stylizacje :)

    Zapraszam do mnie. Będzie mi bardzo miło, jeżeli zostawisz po sobie ślad w postaci obserwacji oraz komentarza. ☺ normalbutdidnot.blogspot.com (click)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bez wahania mogę powiedzieć, że warto prowadz8ić bloga :)


    Będzie mi meeega miło, jeśli zajrzysz na mój:
    - BLOG
    - INSTAGRAM
    - FANPAGE

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znoszę, kiedy blogerki modowe dodają same zdjęcia, ale jeszcze gorsze jest, kiedy próbują napisać parę mądrych zdać, co nieszczególnie dobrze im wychodzi. Oczywiście nie mówię o wszystkich.

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliczne zdjęcia *_*
    Post świetny, masz rację, tu przede wszystkim dobrze kiedy widać pasję i radość płynącą z prowadzenia bloga.
    Dla mnie jest to miejsce gdzie mogę wyrazić siebie, swoją pasję czy podzielić się zainteresowaniami. KOCHAM blogosferę, w której panuje sympatyczna atmosfera :D
    Pozdrawiam :)

    http://lucy--chan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Z mojej strony to wyglądało tak, że chciałam zacząć go pisać dla przyjemności, po prostu, podzielić się moim spojrzeniem na świat z innymi, a ewentualne współpracę są tylko miłym dodatkiem ;). Pozdrawiam! /Klaudia
    NASZ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja sama uważam, że warto jest prowadzić bloga i poleciłabym to każdemu kto ma jakąś ciekawa pasje lub po prostu swój własny styl do pokazania - co nie jest łatwe, bo jest milion blogów gdzie 3/4 wygląda tak samo, z taką samą treścią i zdjęciami, do których w większości nikt się nie przykłada.

    >> vanillia96.blogspot.com <<

    OdpowiedzUsuń
  10. Uważam, że prowadzenie bloga poszerza nasza kreatywność, język oraz możemy poznać wspaniałe osoby :)

    Wesołych Świąt!
    xclaudia-wojcik.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja zawsze się zastanawiam jak ludzie widzą mnie przez pryzmat bloga - w rzeczywistości nie raz związek mi się popsuł bo okazało się, że koleś nie mógł znieść mojego gustu muzycznego albo tego że gram na perkusji a co dopiero na blogu, gdzie pokazuje tylko 1/100 moich zainteresowań jak i osobowości. Ja w sumie zaczęłam pisać z nudów i z tego powodu, że z językiem zaczynałam mieć problem przez pracę, ale wciągnęło mnie to i jak już się zdarzy współpraca to próbuję zrobić wszystko aby pasowała do bloga i nie była nudna. Na pewno każdy ma inny powód prowadzenia bloga - w końcu ile osób tyle gustów :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dla mnie blog jest w szczególności pasją, ale także w pewien sposób pisanie postów odstresowuje mnie, mogę tu wyrazić własne zdanie, powiedzieć co leży mi na sercu. Jest to dla mnie świetne, gdyż w realu jestem bardzo nieśmiała i trudno mi wyrazić swoją opinie. Myślę, że warto prowadzić bloga, jeśli robi się to z pasją, nic na siłę :D

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie! UNREALIZABLE

    OdpowiedzUsuń
  13. Blogowanie jest dla mnie pasją! <3
    Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Dla mnie blogowanie to pasja. Sama miałam kiedyś współprace ale zrezygnowałam z tego. Nie chciałam aby mój log zamienił się w jedną wielką reklamę. Mogę na nim pisać to co siedzi mi w głowie. Mogę pokazywać inne moje pasje na nim. Sprawia mi to radość :)
    Mój blog - Klik

    OdpowiedzUsuń
  15. Blog to miejsce w którym możesz wyrażać siebie. Nie musisz nikogo udawać. Pokazujesz i piszesz o czym chcesz. Zgadzam się z tym, ze żałosne jest zakładanie bloga dla kilku szmat w chińskich stron. Jeżeli wiazesz z blogiem przyszłość to wiadomo, współpracę są potrzebne, bo nie każdego stać na miliony nowych ubrań świetny wpis i zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja bloga zacząłem pisać dzięki mojej dziewczynie. To ona powiedziała mi co robić, a co nie. Na początku powiem szczerze, że nie dostosowywałem się do jej zaleceń i wszędzie się promowałem przez co męczyłem tym innych ludzi. Chciałem dobrze, lecz efekt był odwrotny. Teraz wiem, że nie ma nic za darmo :) szczerze komentuje, obserwuje - a jak ktoś nie łaska oddać wali mnie to. Uczciwość popłaca, a karma wraca.

    Bardzo fajny szczery post, wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  17. Uważam, że o ile piszemy, bo lubimy to robić, to oczywiście warto pisać bloga, super zdjęcia!
    VIA-MARTYNA.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny post dający dużo do myślenia. Ja co prawda blogowanie dopiero zaczynam, dzisiaj na moim blogu pojawił się pierwszy post, ale mam nadzieję, że będzie to przygoda na dłuższą metę, bo tworzenie bloga sprawia mi przyjemność :)
    http://w-headintheclouds.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. W moim przypadku często tracę chęć do prowadzenia bloga i motywacje, ale za każdym razem wracam, bo mi tego brakuje. Brakuje mi tego, że mogę wyrazić swoją opinię, z którą ktoś się zgodzi bądź nie, brakuje mi tego, że (tak jak mówisz) mogę poszerzać swoje horyzonty i udoskonalać sztukę pisania, która w przyszłości będzie miała istotną rolę. Blog to nie tylko współprace-niestety, ale często o tym zapominamy.

    OdpowiedzUsuń
  20. Warto prowadzić bloga lecz niestety pare minusów bym znalazła na własnym przykładzie :(

    OdpowiedzUsuń
  21. Niestety wiele blogów to jedna wielka współpraca i to z kim? Z Zaful cy innymi słabymi markami. Na szczęście na moim blogu nie znajdzie się promocji firm, są mikro reklamy, które nie rzucają się w oczy.

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja mam tak, że mam dni kiedy lubię promować bloga, pisać.. A drugiego dnia mi się nie chce. Jednak jak na dzień dzisiejszy - nie chce przestać! :)
    http://veersonblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Prowadziłam wiele blogów, jeden funkcjonuje już od dawien dawna. Pisanie to moja pasja, coś czemu mogę się oddać, w co wkładam całe moje serce. Niestety nie wiele osób to docenia.

    http://felicityfornow-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja swoją pasje najpierw odnalazłam w fotografii ii zaczęłam od prowadzenia typowo fotograficznych blogów. Z czasem zapragnęłam czegoś więcej, zapragnęłam gdzieś wypisać swoje myśli uczucia i wszystko co we mnie siedzi. Dzięki blogowaniu dowiedziałam się że jest sporo ludzi podobnych do mnie w niektórych kwestiach. Może w przyszłości mnie też czegoś nauczy, chociażby bycia bardziej cierpliwą. :)

    OdpowiedzUsuń

• Każdy komentarz motywuje mnie do dalszego pisania. •
• Zostawcie linki do swoich blogów, a na pewno zajrzę. •
• Nie toleruję spamu i obraźliwych komentarzy. •